menu toggle icon

Uniunea Europeană, împotriva declarațiilor de mediu false și înselătoare

Parlamentul European și-a dat zilele trecute acordul final privind adoptarea unei directive care are ca scop îmbunătățirea etichetării produselor și interzicerea multor obiceiuri de marketing ale unor companii care practică dezinformarea ecologicică în rândul clienților.

Etichete de tip ”natural”, ”biodegradabil”, ”eco”, ”neutru din punct de vedere climatic”... vor putea însoți produsele puse în vânzare doar dacă sunt însoțite de dovezi de necontestat la verificările de specialitate.

Noua directivă care urmează a fi adoptată se concentrează și asupra reglementării etichetelor de sustenabilitate. În viitorul cel mai apropiat, în UE vor fi autorizate doar etichetele de sustenabilitate bazate pe sisteme autorizate de certificare.

Un alt punct de interes major al acestei directive este și cel legat de durata de valabilitate a produselor, fie ele alimentare, din industria textilă, electrocasnică etc. Un exemplu ales din extrem de multe altele? Se dă asigurarea că o mașină de spălat rezistă la 5000 de cicluri de spălare fără ca acest lucru să fie adevărat!

În ce etapă se află această directivă până la momentul adoptării? Urmează să primească aprobarea din partea Consiliului, apoi va fi publicată în Jurnalul Oficial, iar statele membre vor avea la dispoziție 24 de luni pentru a o transpune în legislația națională.

close button icon
cookie

Acest website folosește cookie-uri pentru a asigura o experiență cât mai plăcută utilizatorilor noștri. Pentru a afla mai multe despre cookie-urile de pe acest website, consultați secțiunea Politica de utilizare a cookie-urilor și Politica de confidențialitate.